31 juli 2018

Zelfstandig ondernemer- stel je jou uurloon zo vast!

Effe aan Karel vragen, die is zelfstandig ondernemer en weet vast wel wat voor uurloon je moet rekenen en dat scheelt weer een hoop werk, toch!

Of dit de manier is om je uurloon als Zelfstandig ondernemer vast te stellen; wij denken van niet en dat is wat wij in de praktijk regelmatig tegenkomen als wij een berekening maken van dat, wat de betreffende ondernemer voor uurloon moet hanteren om een bedrijf financieel gezond te houden.

Als je voor je zelf begint en je hebt opdrachten met goed betalende opdrachtgevers en het geld stroomt binnen, dan gaat ie lekker tot dat na verloop van tijd blijkt dat er toch te weinig binnen komt en moeite krijgt met het betalen van je lopende verplichtingen als; je lease auto of bus, kantoor of werkplaats, leveranciers want laten we eerlijk zijn, je moet ook nog leven en als hardwerkende ondernemer mag je ook wel iets voor je zelf, toch!

Vaststaat dat de meeste Zelfstandig ondernemers in het 2e en 3e jaar van het bestaan van hun onderneming in de financiële problemen komen doordat er bij het starten van een onderneming met een te laag uurloon wordt gewerkt doordat een aantal belangrijke zaken worden vergeten als; reservering voor het betalen van aanslagen Inkomstenbelasting, bijdrage Zorgverzekeringswet en/of  aangifte Omzet belasting niet wordt gedaan met als gevolg dat er forse “geschatte” aanslagen worden opgelegd.

Wil je echt weten hoe je een uurloon berekend, een offerte en opdrachtbevestiging moet maken, algemene voorwaarden opstelt en meer zaken die belangrijk zijn voor zelfstandige ondernemers, kom dan naar onze kostenloze voorlichtingsavond in de 2e week van september a.s. je kunt je daarvoor aanmelden via het contactformulier op onze website:Contact  of stuur een mail naar: Info@stichtingshdb.nl wij sturen je dan in de loop van augustus de datum van de 1e bijeenkomst en een overzicht van het gehele programma met de onderwerpen die aan de orde komen en waaraan je zelf actief kan deelnemen.

Doen? Slechter zal je er niet van worden en mogelijk steek je er iets van op dat je bij je dagelijkse werkzaamheden goed kan gebruiken bijvoorbeeld bij het maken van een kostprijsberekening  en uitbrengen van een offerte.