2 oktober 2019

Jongeren en geldzaken

Door een studente van de Hoge School Amsterdam wordt in onze opdracht al enige tijd achter de schermen gewerkt aan de opzet van een onderzoek onder jongeren in de gehele Duin- & Bollenstreek incl. Katwijk.

Het onderzoek is er opgericht om inzicht te verkrijgen in het bestedingspatroon van jongeren, met name in de prioriteiten die zij stellen bij het doen van noodzakelijke uitgave om binnen hun maatschappelijke contacten als cool gezien te worden en met als gevolg dat er schulden ontstaan die ze zelf niet meer kunnen oplossen zonder hulp van derden.

Dat het laatste is van groot belang is zal duidelijk zijn wil je helder krijgen wat jongeren er toe beweegt om voorrang te geven bij het aanschaffen van gebruiksartikelen, kleding en uitgaan boven het betalen van noodzakelijke dingen als; kamerhuur, zorgverzekeringen en andere zaken

Met de uitkomst van het onderzoek dat naar verwachting medio januari a.s. gereed is zal door ons worden gekeken op welke wijze wij deze groep kunnen ondersteunen.

Wordt vervolgt.