Budgetondersteuning

Budgetondersteuning, is het voor jou géén zorg om zelfstandig je inkomen te beheren en er voor te zorgen dat je maandelijkse vaste lasten als; huur of hypotheek aflossing, energie, water en zorgverzekeraar tijdig worden betaald en er dan ook nog geld over is om de hele maand boodschappen te doen zonder dat je eerst bij anderen geld moet lenen. Dan doe je het goed!

Budgetondersteuning, als het je niet lukt om zelfstandig je inkomen te beheren is onze vorm van beperkt – of volledig budgetbeheer mogelijk een goede optie om je daarmee te ondersteunen en zo een stukje van je financiële zorgen weg te nemen of in ieder geval sterk te verminderen.

Budgetondersteuning- of beperkt beheer, wat houdt dat in? Wij dragen dan zorg voor het maandelijks betalen van de vaste lasten, de rest van je inkomen gaat naar je leefgeldrekening en kun je verder naar eigen inzicht besteden.

Budgetondersteuning- of volledig beheer, wat houdt dat in? Dan wordt je inkomen volledig door ons beheerd en betalen wij maandelijks alle lasten en krijg je wekelijks leefgeld gestort op een aparte leefgeldrekening voor het halen van de dagelijkse boodschappen.

Eigen verantwoordelijkheid

Budgetondersteuning- of beheer voor welke vorm je ook kiest, je blijft er zelf altijd verantwoordelijk voor dat er voldoende inkomsten zijn zodat wat wij daarover samen met jou afspreken door ons kan worden nagekomen.

Dat is zeker belangrijk als je schulden hebt en er ook nog met schuldeisers afspraken moeten worden gemaakt over een aflossingsregeling of een bestaande regeling moet worden nagekomen.

Budgetbeheerovereenkomst

Alvorens wij voor en met jou aan het werk gaan worden de afspraken die we met je maken vastgelegd in een budgetbeheerovereenkomst.

Budgetondersteuning