Budgetbeheer

Budgetbeheer,

Budgetbeheer is een optie als je steeds meer moeite hebt of vindt dat het je niet meer lukt om rond te komen of je kampt met schulden en je hebt het gevoel dat het water aan je lippen staat? Wacht dan niet langer en laat Stichting SHDB je helpen! Wij brengen het overzicht terug in je administratie. En daarmee ook de rust in je hoofd. Hieronder lees je wat wij voor jou kunnen betekenen.

Budgetbeheer in de praktijk

Budgetbeheer is een keuze waarbij je ons machtigt om je inkomen (deels) te beheren met als doel om schulden te voorkomen of met een gekoppelde schuldregeling te verlichten. Wij bieden daarin twee vormen aan, beperkt- of volledig beheer. Bij beperkt beheer zorgen wij ervoor dat al je maandelijkse lasten betaald worden. Denk hierbij aan huur, hypotheek,verzekeringen, gas, water en elektra. Het deel van je inkomen dat vervolgens overblijft gaat naar je leefgeldrekening en kun gebruiken zoals je zelf wilt. Wij adviseren dit type beheer bijvoorbeeld als je te maken hebt met beginnende financiële problemen. Daarnaast kun je kiezen voor volledig beheer. In dit geval beheren wij je totale inkomen. Daarmee betalen we al je vaste – en overige lasten en als er een schuldregeling is afgesproken ook de aflossing aan de schuldeisers. Je dagelijkse boodschappen bekostig je met het leefgeld wat met jou is afgesproken en dat wij wekelijks op je leefgeldrekening storten.

Budgetbeheer

Budgetbeheer en de voorwaarden voor succes

Aan budgetbeheer zijn bepaalde spelregels verbonden. Natuurlijk kunnen wij je alleen goed helpen als je volledige openheid geeft over je financiële situatie. Ook betalen wij alleen de rekeningen die opgenomen zijn in het budgetplan dat wij samen met jou opstellen. Verder blijf je zelf verantwoordelijk voor voldoende inkomen om het budgetplan ten uitvoer te kunnen brengen. Ten slotte zorg je ervoor dat je geen nieuwe schulden maakt. In ruil daarvoor mag je van ons het volgende verwachten:

• Ervaring op het gebied van alles wat met budgetbeheer te maken heeft
  • Wij ondersteunen ook met het treffen van een schuldenregeling en bij juridische kwesties, mocht dat noodzakelijk zijn
  • Onze mensen zijn professioneel, ervaren, zeer betrokken en gedreven
  • Een vrijblijvend en vertrouwelijk kennismakingsgesprek
  • Ook ondersteuning bij een eerder mislukt minnelijk- of traject in het kader van de WSNP.

Voorkom erger en neem snel contact met ons op!

Budgetbeheer door Stichting SHDB daarmee zet je een eerste stap naar schuldverlichting en een stukje zorgelozer leven. Benieuwd geworden en meer weten? Bel ons! 0252-241400 of info@stichtingshdb.nl. Aarzel niet om Stichting SHDB in te schakelen voor budgetbeheer!

Op afspraak ben je ook welkom in de avond of op zaterdag!