1 december 2016

Bbz-Krediet

Bbz-Krediet, een oplossing?

Krediet- Lease of financieringsaanvraag door de bank afgewezen en je hebt geen andere mogelijkheden meer om elders een financiering te krijgen om verder te kunnen met je onderneming? Dan kan een Bbz-krediet mogelijk uitkomst bieden.

De afkorting Bbz staat voor Besluit Bijstandsverlening Zelfstandigen.

Als startende – of gevestigde ondernemer kunt je via de gemeente waarin je woonachtige bent een beroep doen op dit besluit.

Voor doorstartende ondernemers met een betalingsachterstand bij hun crediteuren en waarvan de onderneming nog wel levensvatbaar is kan een Bbz-krediet uitkomst bieden en mogelijk voorkomen dat ze failliet gaan.

Ook voor startende ondernemers die niet instaat zijn om voldoende financiële middelen bij elkaar te krijgen om een onderneming te starten en beschikken over een goed ondernemersplan kan het verkrijgen van een Bbz-Krediet juist net dat laatste zetje zijn om eindelijk je eigen onderneming te kunnen starten.

Houdt er wel rekening mee dat de aanvraagprocedure en doorlooptijd voor de aanvraag en goedkeuring gemiddelde ruim drie maanden kan duren doordat er ook nog een toetsing moet plaatsvinden door een MKB adviseur die de gemeente adviseert om het krediet wel of niet toe te kennen.

Zo’n advies kan bijvoorbeeld inhouden dat het krediet wordt opgedeeld in een stuk werkkapitaal, investering bedrijfsmiddelen en of deels of geheel voor het betalen van de crediteuren.

Wil je nog meer weten over dat wat er inhoudelijk bij een aanvraag komt kijken of je daarvoor wel in aanmerking komt. Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend en vertrouwelijk gesprek.

Kun je niet overdag, geen probleem we kunnen ons goed voorstellen dat je als ondernemer overdag meestal geen tijd hebt dus kun je bij ons op afspraak buiten de gewone kantooruren terecht bijvoorbeeld; ‘s-avonds of op zaterdag!