5 november 2017

Aankondiging van Loonbeslag.

Aankondiging van Loonbeslag; Heb je bericht gekregen dat er beslag zal worden gelegd op je loon of uitkering. Wacht niet en zoek hulp om te voorkomen dat de deurwaarder of belastingdienst hun aankondiging van loonbeslag inderdaad uitvoeren en dan niet meer is terug te draaien zoals wij de afgelopen twee weken bij een aantal nieuwe cliënten konden constateren.

Slechts een week en in sommige gevallen zelfs een paar dagen eerder bij ons aan de bel trekken kan voorkomen dat een aankondiging tot loonbeslag wordt door gezet omdat de deurwaarder over het algemeen best bereid is om in plaats van een loonbeslag een regeling te treffen.

Bedenk altijd dat een beslag op je loon of uitkering je de mogelijkheid ontneemt om regelingen na te komen die je met andere schuldeisers hebt getroffen doordat de daarvoor benodigde financiële ruimte er niet meer is omdat daarmee  in de beslagvrije voet geen rekening wordt gehouden.

Wij weten dat er moed voor nodig is om hulp te vragen en ook al schaam je je er voor, doe het en wacht niet af want dan wordt het alleen maar erger en dat moet je niet willen, Toch?